Inköpsledning och organisation

Inköpsledning och organisation är ramverket för ökade prestationer, besparingar och snabbare beslut . Vi hjälper er att hitta rätt organisering och struktur för att ta er inköpsfunktion till nästa nivå.

Våra utvalda case inom Inköpsledning och organisation

Att driva förändringar inom inköp

Att driva förändringsarbete inom olika delar av ett företag är sällan en lätt uppgift. Det är ingen skillnad på inköpsorganisationer. Three P har nu drivit ett antal sådan och har ett koncept som vi arbetar efter. Vi delar gärna med oss om våra erfarenheter.

Läs mer

Globala inköpsprocesser

Om man vill få ut effekten av att vara ett globalt företag så kan en bra lösning vara att ha samma terminologi, fokus och gemensam koordinering. Vi på Three P har varit med och utvecklat gemensamma globala processer till olika kunder i syfte att få ut full effekt av en global organisation utan att forcera in det.

Läs mer

Involvering är inte samma som förankring

Det är en stor skillnad på att involvera kontra att förankra. Utöver sannolikheten att lyckas är markant bättre om förändringar görs genom involvering, istället för förankring, så påverkar det också tiden att genomföra förändringen och medarbetarens uppskattning av den.

Läs mer