Att Skapa Värde genom Leverantörsutveckling och SRM
Three P höll sitt första frukostseminarium om Supplier Relationship Management (SRM) och utforskade hur strategisk leverantörsutveckling skapar värde, stärker partnerskap och stödjer affärskontinuitet.
Three P arrangerade sitt första frukostseminarium om SRM och hur det bidrar med värde till utvecklingen av både företaget och leverantörerna. Det blev ett fantastiskt deltagande och vi hade nöjet att träffa både nya och bekanta ansikten.
Vi pratade om SRM (Supplier Relationship Management) och leverantörsutveckling och hur dessa skapar värde för verksamheten samt hjälper till att utveckla en alternativ, förbättrad relation mellan leverantörer och kunder. Under pandemin såg vi många exempel på hur vissa kunder lyckades hålla produktionen igång genom att utnyttja investeringar i kund-/leverantörsrelationen för att få prioritet vid leverans av delar, tjänster och produkter under bristsituationer.
Dock är leverantörsutveckling och SRM inte för alla leverantörer. Först måste man välja ut de som man tror kommer bidra mest till företaget och som är värda investeringen i tid. Och när man talar om investeringar kan man skapa värde genom att fokusera på exempelvis:
- Produktutveckling
- Processutveckling
- Värdeskapande
- Hållbarhet och CSR
- Relationsförbättring och focus
Presentationen som gavs under seminariet var ett kapitel från ett av de utbildningsprogram som Three P erbjuder inom Category Management och Business Acumen. Om du vill veta mer om SRM och leverantörsutveckling, kontakta oss så ger vi dig och dina kollegor en grundlig genomgång av både teorier och praktiska exempel.
Återigen, tack till alla deltagare och håll utkik efter vårt nästa frukostseminarium!








